Minun elämäni

Uusi vaihe

28.08.2007 16.06 -

Voi että, kesä on melkeen enää muisto vaan.. Loma oli ja meni, ja nyt istun kolmatta viikkoa koulussa innokkaana opiskelijana! Mutta jos palataan hiukan taaksepäin, vielä lomaan..

Lomalla retkeilin läheisteni kanssa Mikkeliin. Olipa ihana käydä uimassa Saimaassa! Ja todella sitten lähdin Brysseliin, yksin!! Sain koneessa seuraa libanonilaismiehestä, joka ystävällisesti saattoi minut juna-asemallekin.. Hän vannotti, että soittaisin illalla, mutta niin se vaan jäi.. Ihanaa oli kyllä reissussa tulla huomioiduksi, miehet flirttailevat vähän eri tavalla kuin Suomessa. Kävelin loputtomiin katsellen sarjakuvin kuvitettuja seiniä, kauniita puistoja ja aukioita. Kolmantena päivänä tein pikareissun Luxemburgiin. Ja äiti sai belgialaiset ja luxemburgilaiset euronsa!! Loma oli tosi virkistävä ja yllätti sikäli, että englannilla pärjäsin ihan hyvin, enkä edes eksynyt reissussa! Ei muuta kuin itsekseen vaan reissaamaan!

Loma oli kyllä ihan parasta. Voi että. Uimista, rentoutumista, vapautta. Hirmu paljon tuli yksinään käytyä eri paikoissa. Ja sitten, taas piti saada vähän jännitystä elämään ja lähteä yöllä nettituttavuuden kanssa siidereille. Tuli hakemaan mut autolla ja suunniteltiin menevämme johonkin pubiin, mutta autossa tuli puhetta, että jos ei tunnu musta kamalan oudolta ja uskaliaalta, voitaisiin mennä hänen kaverilleen. Ja niinpä mentiin.. Yöstä tuli tosi mukava. Ja hyvin omituinen. Ei sellasta voi tänne julkiseen tilaan edes kirjoittaa. Jäin sinne yöksi, ja seuraavana päivänä jatkettiin rupattelua,mm. Käytiin iltapäiväsellä vielä yhdessä syömässä. Yhteydenpito jatkuu..

Veljen ja veljen vaimokkeen kanssa retkeilimme Jyväskylään rallimatkalle. Olihan sekin nähtävä! Tallinnassa piipahdettiin ystävän kanssa bonuspisteillä. Maununnevan miestäkin tuli nähtyä loman lopuksi.. Ja autokin teki tenät. Kaasu jurnutti, ja kun avasin röörit kunnon polkaisulla, alkoi kuskin ja hantin jalkatilaan tulla öljymäistä nestettä. Seuraavaksi ikkunat alkoivat vetää huuruun. Matkustaminen oli aika riskaabeliä..

Sitten alkoikin koulu!! Uusi vaihe elämässä. Aineet tuntuvat mielenkiintoisilta ja opettajat mukavilta, kun uutta oppia on oma-aloitteisesti lähtenyt hakemaan. Asioita osaa pohtia ihan erilailla, kun on jo kokemuspohjaa asioihin. Toki tehtävien teko välillä aiheuttaa vähän stressiäkin, mutta onneksi niitä ei ole paljonkaan tarvinnut kotona puurtaa.

Kulttuuria on tullut harrasteltua, Espalla Baarifestareiden avajaisissa kävin kuuntelemassa Technicolouria ja JukkaPoika&TiskiPekkaa. Vierailin Marco Bjurströmin jumpassa (mahtavan hauskaa!!) ja parin kaverin kanssa avattiin Lostin kolmas tuotantokausi mitenkäs muuten kuin nauttimalla ruuasta.. Art goes Kapakka-tapahtuman puitteissa tuli testattua muutama ravintola ruuanlaitto-näytöksineen, mm. Jyrki Sukula kokkasi curryä. Siinä on muuten taas upea mies!! Mikä vauhti ja intensiteetti vankan ammattitaidon lisäksi! Testasimme myös ns. kaljaratikan, eli Spårakoffin yhden kaverin kanssa.

Vietin yhden viikonlopun (la-su) näiden viimeisimpien nettimiesten kanssa mökillä(!). Ja oli mukavaa. Vaikka onhan tää juttu aivan utopistisen outo. Huumorilla olemme heittäneet, että tämä on meidän uusi perhe. Nyt suunnitteilla on pikkujoulumatka ulkomaille... Siinä sitä onkin miettimistä, miten selitän reissuun lähdön porukoille... Hmm..

Sukulaistyttö tuli mulle yökylään ja menimme sitten perinteisesti Linnanmäelle. Ja minä, vanha ihminen, jouduin ostamaan rannekkeen, joka kädessä riennettiin sitten laitteesta toiseen.. Ensimmäistä kertaa elämässäni kävin kummitusjunassa silmät avoinna!! Ja mitä vielä, siihen kamalaan rakettiinkin mut tuettiin... Huh.. Jos en mä sitten ihan niin vanha olekaan.. Vaikka polvikin alkoi vaivata. Lääkäri määräsi siihen tulehduskipulääkkeen kymmeneksi päiväksi.

Pitkästä, pitkästä aikaa kävin kiipeämässä hevosen selässäkin! Ruskeasuolla oli avoimet ovet ja pääsi kokeilemaan pikkuruisen lenkin hevosen selässä. Ja oli se kyllä kivaa. Jos rahaa olisi sillä lailla, niin miksipä ei? Vaikka mä en ole kyllä yhtään tavoitteellinen ja etenemishaluinen tommosissa urheilujutuissa. Mutta rentoutus-ja mielihyväkeinona.

Taiteiden yössä pääsin hakemaan Eva Wahlströmiltä nimikirjoituksen, se oli makea juttu! Päädyin myös katsomaan rantalentopallon SM-finaaleja ja ulkoilmaelokuvia. Mukavaa!! Kaveri juhli synttäreitään Lopella ja sinnekin osasin ajaa lähes eksymättä. Kiitos Eniro ohjeista! Hevoset on nyt olleet kuvioissa enemmänkin kun olin katsomassa esteratsastuskisoja. Voiii..

Säät on nyt kääntyneet syksyisiksi. Kyllä se kesä taas väistämättä alkaa olla ohitse.. Mutta, elämä jatkuu! Onneksi kaikenlaista kivaa on varmasti taas tulossa. Lost, Pako ja BB naulitsevat varmaan jonkin verran sohvalle. Kesällä toosaa ei ole paljon tullut avattuakaan. Ihanaa, sekin.